VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY E-SHOP
Všeobecné obchodní podmínky e-shop
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“)
Obchodní podmínky internetového obchodu www.vdc.cz
Stav k 1. 11. 2024
Údaje o prodávajícím:
VDC kancelářská technika s.r.o.
IČO: 256 07 201,
se sídlem Ústecká 1182/42a, Dolní Chabry, 184 00 Praha 8,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, pod spisovou
značkou C 54341
Internetové stránky:
www.vdc.cz
Mail: info@vdc.cz
Zákaznický servis: +420 284 686 666
1.Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky “) obchodní
společnosti VDC kancelářská technika s.r.o., IČO: 256 07 201, se sídlem
Ústecká 1182/42a, Dolní Chabry, 184 00 Praha 8, zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, pod spisovou značkou C 54341
(dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních
stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen
„kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový
obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese
www.vdc.cz/eshop/
, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní
obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se vztahují i na koupi zboží, kdy kupující jedná při
objednávání zboží v rámci své podnikatelské nebo jiné výdělečné činnosti,
ovšem s výjimkami uvedenými níže v části “Jiné než spotřebitelské smlouvy”.
Práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím, který není spotřebitelem,
se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též „obč. zák.“), ve
znění pozdějších předpisů.
1.3. Změny nebo odlišná ujednání od těchto obchodních podmínek vyžadují pro
svou platnost podpis statutárních orgánů prodávajícího a vztahují se pouze
na jednotlivé obchodní případy. Ostatní pracovníci prodávajícího nejsou
oprávněni provádět změny nebo odlišná ujednání od těchto všeobecných
obchodních podmínek, ani pro jednotlivé případy. Vylučuje se použití
jakýchkoli obchodních podmínek kupujícího. Vylučuje se přijetí nabídky s
odchylkou, či podstatnou nebo nepodstatnou změnou.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní
smlouvu lze uzavřít pouze pro dodání zboží na území České republiky.
Kupující bere na vědomí, že zboží nebo služba může být prodávajícím
poskytnuta výlučně osobám, které jsou k tomu právně způsobilé. Změna
fakturačních a doručovacích údajů není po expedici objednávky možná.
2.Uživatelský účet
2.1. Nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu www.vdc.cz je možný
prostřednictvím registrace a zřízení uživatelského účtu (dále jen
„uživatelský účet“) kupujícího nebo bez jeho registrace.
2.2. Kupující odpovídá za správnost a aktuálnost údajů vyžadovaných pro
uzavření kupní smlouvy.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací
nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn
umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.4. Prodávající je oprávněn zrušit uživatelský účet, v případě, kdy
kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá či v případě,
kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo obchodních podmínek.
2.5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích osob, technické výpadky
apod.
3.Uzavření kupní smlouvy
3.1. Objednání zboží se uskutečňuje prostřednictvím objednávkového
formuláře na webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje
zejména informace o:
– objednávaném zboží a službách a popis jejich hlavních vlastností
(objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku
webového rozhraní obchodu),
– ceně a množství zboží a informace o nákladech spojených s dodáním
zboží,
– způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu
doručení (dále společně jen jako „objednávka“).
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o
nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní
obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České
republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je
předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího
zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené
ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od
kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k
odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná
pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo
kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu
zboží prodávajícímu uhradit
3.3. Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno
zkontrolovat, měnit a opravit údaje, které do objednávky kupující vložil.
Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT
OBJEDNÁVKU“, přičemž podmínkou odeslání je vyslovení souhlasu s
těmito všeobecnými obchodními podmínkami. Prodávající neprodleně po obdržení
objednávky potvrdí automatickou odpovědí obdržení objednávky, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v
objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Po prověření
dostupnosti zboží a podmínek realizace jeho dodání kupujícímu prodávající
toto kupujícímu potvrdí na elektronickou adresu kupujícího. Kupní smlouva je
uzavřena až okamžikem potvrzení dostupnosti zboží ze strany prodávajícího a
akceptací objednávky. V závislosti na zvoleném způsobu doručení (osobní
vyzvednutí, doručení prostřednictvím balíkové přepravní společnosti anebo
spediční firmy) může být objednávka rozložena do několika samostatných
plnění (kupních smluv) s různou lhůtou dodání. Kupující je povinen zaplatit
a převzít i pouze částečnou objednávku, která je považována za dílčí plnění.
Úhrada kupní ceny může být provedena pouze jedním způsobem pro celou
objednávku.
3.4. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky
(množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu aj.) před
započetím plnění požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky
(e-mailem, písemně či telefonicky) a s dodáním zboží započít až po
dodatečném potvrzení ze strany kupujícího.
3.5. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí
objednávky (akceptací) ze strany prodávajícího, jenž je prodávajícím zasláno
kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty
kupujícího. Akceptací se nerozumíautomaticky generované
potvrzení o doručení objednávky kupujícího.
3.6. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 obč. zák. se výslovně
vylučuje.
3.7. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu, a to zejména s osobami, které podstatným způsobem porušily dříve
uzavřenou kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při
uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití
komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy
(náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) jsou
samostatným a dobrovolným nákladem kupujícího dle jím sjednaných podmínek s
poskytovateli těchto služeb.
3.9. Předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží uvedené v závazném
potvrzení objednávky ze strany prodávajícího, kterým se uzavírá kupní
smlouva (dále též jen „zboží“). Předmětem smlouvy ani součástí kupní ceny
není montáž ani instalace zboží, není-li výslovně ujednáno.
3.10. Prodávající si vyhrazuje právo na drobné technické změny
prodávaného zboží.
4.Cena zboží a platební podmínky
4.1. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a
všech souvisejících poplatků. Tiskové chyby vyhrazeny.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také
případné náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Úhrada kupní ceny může být provedena pouze vždy jedním zvoleným
způsobem úhrady pro celou objednávku.
4.4. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní
smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
– online platební kartou (nebo online rychlým bankovním převodem)
přes zabezpečenou platební bránu GoPay
– proforma fakturou
– na dobírku, při převzetí v místě určeném kupujícím v objednávce, za
platbu tímto způsobem za dobírku jsou účtovány kupujícímu náklady. O ceně
služby na dobírku je kupující informován v průběhu objednávky, a to před
jejím odesláním.
– v hotovosti nebo platební kartou při osobní odběru na vybrané
pobočce prodávajícího
4.5. Přepojení mezi objednávkou a odpovídajícím způsobem platby je přes
referenční číslo platby, které je uloženo jak v objednávce, tak u
poskytovatele plateb (např. GoPay, bankovní převod atd.).
4.6. Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, není-li
prodávajícím stanoveno jinak.
4.7. V případě, že na straně prodávajícího došlo ke zcela zjevné technické
chybě při uvedení ceny zboží ve shora uvedeném webovém rozhraní nebo v
průběhu objednávání, není povinen kupujícímu dodat zboží za takovou zcela
zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo kupujícímu zasláno přijetí
objednávky podle těchto obchodních podmínek. V takovém případě má
prodávající právo odstoupit od smlouvy.
5.Zrušení objednávky
5.1. Prodávající má právo již potvrzenou objednávku zrušit v případě, že se
následně ukáže, že zboží není z technických důvodů možné dodat v dodací
lhůtě nebo pokud prodávající nebo jeho dodavatelé zboží přestali vyrábět,
případně dodávat či zboží bylo vyprodáno, bylo dočasně nedostupné nebo
existují jiné překážky stojící mimo vůli prodávajícího, pro které není možné
zboží řádně a včas dodat. V takovém případě prodávající bezodkladně
kontaktuje kupujícího za účelem dohody o dalším postupu (poskytnutí jiného
zboží či jiného plnění, jiná dodací lhůta). Nedojde-li k dohodě, má
prodávající nebo kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě, že kupující
kupní cenu zboží úplně nebo částečně uhradil a od smlouvy odstoupil nebo
prodávající objednávku zrušil, vrátí prodávající kupujícímu bez zbytečného
odkladu uhrazenou kupní cenu, nejpozději do 14 dnů, způsobem, kterým peněžní
prostředky přijal, a není-li to možné, vrátí ji bankovním převodem na účet,
ze kterého byla platba kupní ceny poukázána.
6.Odstoupení od kupní smlouvy
6.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku
nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo
upraveno podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám
, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i
zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní
smlouvy o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví
nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel
porušil a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo
počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil .
6.2. Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má
kupující právo od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy
a jde-li o a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, b) smlouvu, jejímž
předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne
převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být
prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od
kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný
prodávajícím, jenž je dostupný na www.vdc.cz/reklamace. Odstoupení od kupní smlouvy
může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na
adresu elektronické pošty prodávajícího.
6.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek se
kupní smlouva od počátku ruší. Kupující zašle nebo předá prodávajícímu bez
zbytečného odkladu na vlastní náklady, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy, zboží, které od prodávajícího obdržel. V případě, že je vrácené
zboží poškozené, nefunkční, nekompletní nebo má známky opotřebení a/nebo
používání, budou kupujícímu vráceny všechny peněžní prostředky, které od něj
prodávající obdržel, snížené o náklady vynaložené prodávajícím na uvedení
zboží do původního stavu. Tím není dotčeno právo na náhradu škody vzniklé
prodávajícímu.
6.4. Prodávající tímto ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. j) obč. zák.
informuje kupujícího, že kupující nese přímé náklady spojené s vrácením
zboží. Prodávající dále informuje kupujícího, že vybrané druhy zboží
(zejména zboží velkoobjemové, velkorozměrné) nelze doručovat běžnou poštovní
dopravou. Náklady spojené s jiným druhem dopravy se pak řídí aktuálními
ceníky kupujícím zvoleného dopravce. Náklady spojené s navrácením zboží
zahrnují také náklady na vrácení zboží do původního stavu v případě, že
zboží bylo poškozeno nebo jeví známky opotřebení, a to tehdy, pokud ke
snížení hodnoty zboží došlo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným
způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží,
včetně jeho funkčnosti.
6.5. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek vrátí
prodávající kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něho na základě
smlouvy přijal, tedy zejména kupní cenu a náklady na dodání zboží, a to bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím dle čl. 6.2 obchodních podmínek; prodávající však není povinen
vrátit peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo
než prokáže, že zboží kupujícímu odeslal. Pokud kupující zvolil jiný než
nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízel, vrátí
prodávající kupujícímu pouze náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Peněžní prostředky vrátí
prodávající kupujícímu stejným způsobem, jakým od kupujícího tyto peněžní
prostředky přijal; se souhlasem kupujícího vrátí prodávající peněžní
prostředky i jiným způsobem.
6.6. Prodávající ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. k) obč. zák. upozorňuje
kupujícího, že v případě, že již bylo, na základě výslovné žádosti
spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, započato s
poskytováním objednané služby (např. doprava, poplatek za dobírku), má
kupující v případě odstoupení od smlouvy povinnost uhradit poměrnou část
ceny za poskytnutí těchto služeb do okamžiku odstoupení od smlouvy.
6.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací
smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že
dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva
ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím
prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. V případě, že bylo zboží zakoupeno
v rámci slevové akce typu 1+1 zdarma, 2+1 zdarma a podobné, je kupující při
odstoupení od smlouvy povinen vrátit všechno zboží, na které se vztahuje
tato akce, a které při uzavření kupní smlouvy obdržel.
6.8. Ve všech případech odstoupení dle tohoto odstavce dále kupující
výslovně bere na vědomí, že platby za montáž či výnos nejsou součástí
dopravného a nebudou kupujícímu vráceny.
6.9. V případě, že se kupující dostane s platbou anebo jiným plněním
(převzetí zboží) do prodlení, je prodávající oprávněný pozdržet dodání zboží
anebo poskytnutí služby až do okamžiku zaplacení ze strany kupujícího.
6.10. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy v následujících
případech:
a) zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již
nevyrábí, prodávající přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních
podmínek ve sjednaném termínu dodat,
b) plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
6.11. Kupující bere na vědomí, že v případě zakoupení tiskáren nebo jiného zboží obsahujícího spotřební materiál (např. inkoustové kazety, tonery) nemůže být při odstoupení od smlouvy vrácena plná kupní cena, pokud bylo zboží použito. Pokud kupující tiskárnu aktivuje, vloží inkoustové kazety nebo tonery a začne tisknout, dochází ke snížení hodnoty zboží. Tiskárna již po použití nelze prodat jako nová, neboť dochází ke znečištění tiskového systému, hadiček a dalších vnitřních komponent inkoustem nebo tonerem.
6.12. V případě vrácení tiskárny, která byla aktivována a použita, bude z vrácené částky odečtena odpovídající hodnota dle míry opotřebení tiskárny a spotřebovaného inkoustu či toneru. Výše tohoto snížení bude stanovena individuálně na základě míry používání a aktuální ceny náhradního spotřebního materiálu.
7.Přeprava a dodání zboží, dodací lhůta
7.1. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce, pokud se
následně prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Zboží prodávající dodává
pouze v rámci území České republiky.
7.2. Dodání zboží se uskutečňuje pouze v pracovní dny a pouze v čase od cca
8:00-17:00 hod. Dodání objednaného zboží se uskuteční v rámci dodací lhůty,
kterou uvedl prodávající v potvrzení objednávky kupujícímu. Dodací lhůta
začíná plynout dnem, kdy prodávající potvrdí objednávku kupujícího. V
případě bezhotovostní platby začíná dodací lhůta plynout dnem připsání
částky dohodnuté kupní ceny včetně souvisejících poplatků na účet
prodávajícího. Ustanovení čl. 5.1 těchto podmínek (zrušení objednávky v
případě nemožnosti dodržení původního termínu dodání) tím není dotčeno.
7.3. Kupující je oprávněn zvolit některý z následujících způsobů dodání:
– osobní odběr na vybrané pobočce
– dodání dle velikosti zásilky
o prostřednictvím balíkové přepravní společnosti
o prostřednictvím spediční firmy
7.4. Způsob doručení zboží si určuje kupující. V případě, že je způsob
doručení smluven na základě požadavku kupujícího jakožto osobní odběr, nese
riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem doručení
kupující.
7.5. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo
určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
Dodání se uskutečňuje až na konkrétní místo požadované kupujícím na adrese
uvedené kupujícím. Kupující je však povinen zajistit na vlastní náklady
průchodnost zboží na určené místo. V opačném případě je prodávající oprávněn
zboží doručit před první uzamykatelné dveře. Nepřevezme-li kupující zboží
při dodání prodávajícím, je prodávající oprávněn požadovat poplatek za
uskutečněné dodání zboží ve výši dle platného ceníku a dále je oprávněn od
kupní smlouvy odstoupit.
7.6. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující
povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp.
náklady spojené s jiným způsobem doručení dle platného ceníku dopravy a
doručení.
7.7. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv zjevných vad je kupující povinen vady ihned
vytknout, a to jakoukoli formou, nejlépe písemně poznačením do přepravního
listu, popřípadě skeneru dopravce či je oznámit přepravci/doručovatelské
službě. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí
do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce/doručovatelské služby
převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží
splňovala všechny podmínky a náležitosti s tím, že na případnou pozdější
reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemusí být brán zřetel. V případě
porušení zboží uvnitř zásilky, která nebyla z vnějšku viditelně poškozena,
bude reklamace řešena individuálně dle dohody s kupujícím a
přepravcem/doručovatelskou službou. Kupující si zároveň překontroluje počet
balíků na přepravním listě, který musí být shodný se skutečným počtem
doručených balíků. V případě, že se počet balíků na přepravním listě
neshoduje s počtem balíků doručovaných, zákazník převezme zásilku s výhradou
v přepravním listě a reklamaci písemně nahlásí prodávajícímu bez zbytečného
odkladu ode dne převzetí zboží.
7.8. Kupující je povinen uhradit skutečné náklady dopravy v případě, že
zaslané zboží od dopravce nepřevezme, a to z důvodů na jeho straně. V
případě expedice zboží zákazníkovi bude následně zaslána faktura s výší
dopravného. Výše uvedené neplatí, pokud zákazník před oznámením
prodávajícího o expedici zakoupeného zboží písemně nahlásí prodávajícímu
odstoupení od kupní smlouvy podle postupu dle bodu 6 těchto obchodních
podmínek.
7.9. Aktuální ceník dopravy naleznete na
https://www.vdc.cz/cenik-dopravy-a-moznosti-platby/
.
8.Vady zboží, výhrada změn, záruka
8.1. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let
od převzetí. Odpovědnost prodávajícího za vady, se řídí příslušnými právními
předpisy (zejména ustanovením 1914 a násl., § 2099 a násl., § 2161, § 2165 a
násl., § 2169 až § 2174b občanského zákoníku).
8.2. Reklamaci lze uplatnit jakoukoli vhodnou formou, zejména písemně na
určenou mailovou adresu, prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
nebo osobně na kterékoli pobočce prodávajícího. Za účelem urychlení vyřízení
reklamace prodávající doporučuje k reklamaci přiložit fotografie
reklamovaného zboží a jeho závady, popř. rozsahu poškození. Kupující je
povinen poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost za účelem vyřízení
reklamace, zejména umožnit prohlídku reklamovaného zboží a vytknuté vady.
Možnost vytknout vadu v délce dvou let není poskytována v případě koupě
zboží pro podnikatelskou činnost nebo jinou výdělečnou činnost kupujícího.
8.3. V případě poškození reklamovaného zboží zákazníkem (spočívající v jiném
znehodnocení zboží, než je reklamovaná závada), je-li výsledkem reklamace
vrácení kupní ceny, je prodávající oprávněn uplatnit vůči zákazníkovi
náhradu škody ve výši odpovídající snížení hodnoty zboží v důsledku jiného
poškození zboží zákazníkem a tuto svou pohledávku započíst proti pohledávce
kupujícího na vrácení kupní ceny.
8.4. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího
za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
8.5. Prodávající upozorňuje kupujícího, že zboží není vhodné na použití pro
komerční účely a do komerčních prostor, ani k výdělečné či jiné
podnikatelské činnosti kupujícího. Zboží je určeno výhradně k užití v
domácnosti. Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené nadměrnou zátěží
v důsledku používání zboží na jiné komerční nebo nekomerční účely nebo
podnikatelské či výdělečné činnosti než jeho obvyklé použití v domácnosti.
8.6. Reklamace není důvodná zejména když:
a) vada byla na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána
sleva z kupní ceny,
b) vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním,
skladováním, nesprávnou údržbou, nadměrným zatěžováním, zásahem kupujícího
či mechanickým poškozením,
c) používáním zboží v podmínkách, které svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí nejsou obvyklé,
d) vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího
(živly, vyšší moc, stav. el. sítě),
e) se jedná o přirozené vlastnosti materiálů,
f) se vada ani po důkladném odborném přezkoumání na zboží neprojeví,
g) provedením nekvalifikovaného zásahu, použití neoriginálních dílů,
změnou parametrů či pokud vznikla vada v případě úpravy zboží ze strany
kupujícího nebo třetí osoby,
h) vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího
používání.
8.7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že
věc byla vadná již při převzetí.
8.8. Kupující vytkne zjevné vady zboží ihned při převzetí jakoukoli formou,
nejlépe pak přímo na dodacím listu nebo předávacím protokolu. Na vytknutí
pozdějších zjevných vad nebo mechanického poškození nebude brán zřetel.
8.9. Později vyskytnuvší se vady mohou být uplatněny pouze v rámci
reklamačního řízení dle reklamačního řádu prodávajícího.
8.10. V případě vytknutí vad a následné reklamace u notebooků,
mobilních telefonů, tabletů, paměťových zařízení či jiných počítačových
systémů nebo zařízení pro ukládání dat nenese prodávající odpovědnost za
obsah a data uložená na takovém uložišti a taktéž nenese odpovědnost za
ztrátu, poškození nebo zneužití dat. V případě reklamace neprovádí
prodávající zálohování dat nebo obnovu dat. Kupujícímu se doporučuje
provádět pravidelné systematické zálohování dat na jiné uložiště. Kupující
bere na vědomí, že v případě, kdy je reklamace řešena výměnou zboží za nové,
původní zboží se nevrací.
9.Další práva a povinnosti smluvních stran a
návštěvníků internetových stránekwww.vdc.cz
9.1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny
zboží a jeho převzetím. Do té doby kupující nemá právo s tímto zbožím
disponovat bez předchozího výslovného souhlasu prodávajícího a nese plné
riziko za způsobené škody, ztráty a zničení zboží.
9.2. Návštěvníci a kupující na webových stránkách
www.vdc.cz
berou na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové
rozhraní obchodu, včetně fotografií nabízeného zboží, videí, textů a obrázků
jsou chráněny autorským právem. Výtažky se smí kopírovat, ukládat a dále
zpracovávat jen pro soukromé účely. Jiné využití vyžaduje písemný souhlas
prodávajícího. Kupující a návštěvníci webového rozhraní se zavazují, že
nebudou vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám
umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo
další součásti tvořící webové rozhraní obchodu
www.vdc.cz.
9.3. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být
registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.
9.4. Prodávající tímto v souladu s § 1820 odst. 1 písm. s) obč. zák.
informuje kupujícího, že se kupující může s případnou stížností na postup
prodávajícího obrátit písemně na prodávajícího na adrese sídla prodávajícího
nebo elektronicky na info@vdc.cz a v
případě, že mu nebude vyhověno, se může obrátit se stížností na příslušný
orgán dohledu nebo státního dozoru.
9.5. Prodávající není členem organizace ani stranou smlouvy umožňující
mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů.
9.6. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je
příslušná Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR,
Štěpánská 44. 110 00 Praha 1, Email: adr@coi.cz, web:
https://adr.coi.cz/cs
. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad
dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Spotřebitel může využít rovněž
platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na
adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.
9.7. Prodávající tímto ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. n) obč. zák. informuje
kupujícího, že prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy
chování.
9.8. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby
vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku
užití webové stránky v rozporu s jejím určením.
9.9. Kupující nemůže bez předchozího souhlasu prodávajícího jednostranně
započítat svoji pohledávku s pohledávkou prodávajícího. Kupující nemá právo
bez předchozího souhlasu prodávajícího postoupit jakoukoliv pohledávku proti
prodávajícímu třetí osobě, takovéto postoupení je neplatné. Kupující nemá
právo uplatnit si zadržovací právo na zboží ve vlastnictví prodávajícího na
zabezpečení svojí pohledávky.
9.10. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve
smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
10.Doručování
10.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s
kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně; a to
elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na
adresu elektronické pošty jím uvedenou.
10.2. Zpráva se považuje za doručenou:
a) v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí,
je-li toto přijetí potvrzeno elektronicky odesílateli adresátem
b) v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb platí, že zpráva je doručena nejpozději třetím pracovním
dnem po odeslání, a to včetně odepření převzetí zásilky, odepře-li adresát
(popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít.
c) prostřednictvím SMS, okamžikem dodání potvrzení o přijetí zprávy
adresáta na telefon odesílatele
d) prostřednictvím datové schránky okamžikem přihlášení oprávněné osoby
do datové schránky, nejpozději však desátým dnem po dodání do datové
schránky druhé smluvní strany
11.Ochrana osobních údajů
11.1. Informace o ochraně osobních údajů naleznete na
www.vdc.cz/gdpr
..
12.Závěrečná ustanovení
12.1. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění
a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento
den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních
podmínek. Nové znění obchodních podmínek bude zveřejněno na internetových
stránkách prodávajícího www.vdc.cz. Dnem
jejich zveřejnění se ruší platnost předchozích obchodních podmínek, to však
nemá vliv na kupní smlouvy uzavřené podle dosavadního znění obchodních
podmínek (viz první věta tohoto odstavce).
12.2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
(zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem,
zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se
nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak
použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady
(ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní
závazkové vztahy (Řím I).
12.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě
odpovídajícího živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v
rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
12.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo
neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí
ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost
ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek
vyžadují písemnou formu.
12.5. Jednotlivé kupní smlouvy jsou archivovány prodávajícím v
elektronické podobě a nejsou přístupné třetím osobám s výjimkou uplatňování
práv a oprávněných zájmů smluvních stran v rámci správního či soudního
řízení.
Část II. – kupní smlouva – jiné než spotřebitelské smlouvy
Za podnikatele se považuje ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a
odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se
záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany
spotřebitele se za něj dále považuje rovněž každá osoba, která uzavírá
smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či
při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem
nebo na účet podnikatele, nebo osoba, která provozuje jinou výdělečnou
činnost (např. pronájmy nemovitostí apod.)
Všeobecné obchodní podmínky se uplatní i na uzavírání kupních smluv s
podnikateli s dále uvedenými výjimkami
:
1. Neplatí lhůta pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady v délce 24
měsíců, ani zkrácená lhůta 12 měsíců u použitého zboží.
2. Neplatí fikce existence vady zboží v případě jeho převzetí,
vyskytne-li se vada v době 12 měsíců od převzetí. Prodávající odpovídá za
vady, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se
projeví později.
3. Neplatí lhůta pro vyřízení reklamace – uplatnění práv z odpovědnosti
za vady – 30 dnů. Reklamace zboží jsou vyřizovány v rámci možností
prodávajícího co nejrychlejším způsobem.
4. Neplatí ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně
spotřebitele, která přiznávají práva pouze spotřebitelům.
Kontaktní údaje prodávajícího:
Adresa pro doručování:
VDC kancelářská technika s.r.o.
Ústecká 1182/42a, Dolní Chabry, 184 00 Praha 8
E-shop VDC
Adresa elektronické pošty: info@vdc.cz
Dotazy k on-line objednávkám: eshop@vdc.cz
Telefon: +420 284 686 666